woensdag 27 juni 2012

Review: Onyx warm gezichtsmasker

Ik had beloofd een review te schrijven over de gezichtsmaskertjes van Onyx die ik bij de Action gekocht heb voor 0,79 euro. 
Na de face scrub van Byphasse besloot ik het warm anti-stress maskertje uit te proberen. Het zijn twee zakjes van 15ml en ik weet uit ervaring met het gezichtsmaskertje van Venus (waarover ik ook eerder een review geschreven heb) dat je zeker 2 keer kunt doen met 1 zakje van 15ml.
Volgens de verpakking bestaat het warm gezichtsmaskertje van Onyx uit onder andere abrikoos en amandelolie en ik hoopte dat de geur niet te sterk zou zijn, omdat het anders een beetje kan vervelen tijdens het intrekken.

Gebruiksadvies:
Reinig uw gezicht grondig. Leg het zakje 1 minuut in handwarm water, breng het masker met uw vingertoppen gelijkmatig aan op uw gezicht en nek, en vermijd daarbij uw ogen en lippen. Laat het masker 10-15 minuten intrekken terwijl u achterover ligt en zich ontspant. Afspoelen met water en droogdeppen. Vanwege de vochtinbrengende eigenschappen droogt dit warme masker niet. Voor wekelijks of tweewekelijks gebruik.

Na het zakje een minuut in handwarm water te hebben gelegd, knipte ik het open.
ROZE!!! Ik dacht: Moet ik DIT op mijn gezicht smeren?! Het lijkt net glazuur van een cupcake!
En zo voelde ik me ook!
Het viel me op dat de crème heel dun is. Dit is de aller dunste gezichtscrème dat ik ooit gebruikt heb. Ik heb nog zeker het halve zakje over voor een andere keer.
De geur is licht zoet en ruikt, als je er wat fantasie bij haalt, inderdaad wel een beetje naar abrikoos en amandel. Maar waar het precies om gaat: het warme masker, daar heb ik niks van gemerkt. 
Na het een minuut in warm water gelegd te hebben en het aangebracht te hebben op mijn gezicht, was de crème alweer afgekoeld naar kamertemperatuur. 
Ik heb zoals het gebruiksadvies vermeldt ontspannen achterover gelegen voor ongeveer 25 minuten (zodat ik zeker weet dat het goed ingetrokken is) en heb het daarna afgespoeld. 
Mijn gezicht was heerlijk zacht! Het werkt dus wel, maar van anti-stress... Mwa... Niet anders dan andere gezichtsmaskertjes. Alleen het feit dat je jezelf de tijd gunt om jezelf te verzorgen is al ontspannend en redelijk anti-stress, maar dit maskertje geeft niet de extra anti-stress dat het belooft.
Ik dacht dat dit warm gezichtsmaskertje ook echt een tijd warm zou aanvoelen op je huid, maar nee. Helaas niet.
Toch vind ik het fijn spul en zal ik het zeker met plezier op maken. Het maakt mijn gezicht heerlijk lekker zacht en gezichtsmaskertjes zijn altijd leuk en fijn om te gebruiken. Ook al zie je er soms uit als een cupcake.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten