zaterdag 30 juni 2012

What makes me happy #1

Ik wil een nieuwe categorie/rubriek starten die ik altijd kan updaten naar de tegenwoordige tijd, want deze is altijd aan te vullen: 10 dingen die mij blij maken. Dat kunnen verschillende dingen zijn: eten, drinken, natuur, personen, dieren, echt van alles. 
Als ik een nieuwe post maak met What makes me happy updates, wil dat niet zeggen dat de vorige happy things vervangen worden, maar aangevuld worden. Ik heb geen top-zoveel-lijstje gemaakt, maar gewoon een opsomming.

Dus nu, mijn lijstje met dingen die mij blij maken!
Als eerst: mijn vriend
We zijn nu ruim 5,5 jaar samen en ik ben nog steeds even dol op hem als 6 jaar geleden. We gaan komend weekend samenwonen en ik kan niet wachten! Nog steeds word ik blij als ik hem zie. Het geeft me een gevoel van thuiskomen, ik kan mezelf zijn, ik ben op mijn gemak en er spoelt een rust over mij heen. Daarom heb ik hier een plaatje bij gekozen van de zee, omdat ik van de zee en het strand ook erg rustig en kalm word. Daar voel ik me thuis.

Ten tweede:
Mijn kat Dalasi. Hij is zo lief, zo knuffelig, zo schattig en zo grappig. Ik ben dol op hem. Hij kan mij, naast mijn vriend, helemaal op mijn gemak stellen en vrolijk maken. Mijn lief knuffeltje! Hij kan mijn dag goed maken als ik een vervelende of zware dag gehad heb. Dat is heel fijn thuiskomen.
Een gezellig avondje met kaarsjes aan maakt mij heel blij. Dat geeft me een heel prettig, gezellig en voldaan gevoel. En daarbij hoort natuurlijk:
Wijn! Het maakt mij niet uit of het witte, rode of rosé wijn is. Ik ben dol op wijn! En niet alleen op wijn, maar ook op heel veel andere (alcoholische) dranken. Daar word ik vroooolijk van! Zowel voor als na. Behalve de ochtend erna... Soms...

En wat voor mij ook erg belangrijk is en waar ik zeker nog eens over ga uitbreiden: Afrika. Met name Gambia.
Twaalf jaar geleden, toen ik 10 jaar oud was, heb ik een jaar in Gambia gewoond en ik hou van dat land. Daar voel ik me thuis en vrij. Afgelopen 27 april tot en met 19 mei ben ik samen met mijn vriend terug geweest, voor de eerste keer in twaalf jaar, en daar een geweldige tijd gehad. Ik wil absoluut weer zo snel mogelijk terug. Als ik daar ben, ben ik echt héél erg vrolijk en blij.
Daardoor hou ik dus ook héél erg van palmbomen en strand.
Deze foto heb ik gemaakt vanuit Monkeypark in Bijilo. Mensen die in Gambia geweest zijn, zullen dat waarschijnlijk wel kennen. Een prachtig uitzicht dat mij helemaal sprakeloos maakte.
Als je mij écht helemaal gelukkig wilt maken, dan moet je me dit voorschotelen. Dit is Domoda. Een Gambiaans rijstgerecht met pindasaus (een soort saté achtige saus maar dat is het niet) en kip. Het is echt onwijs lekker. Hier mag je me voor wakker maken en voor wakker houden, want dit is echt hemels! Het lijkt minder lekker als je het ziet, maar echt... Je weet niet wat je meemaakt als je deze sensatie op je tong voelt. Wow!

En vlinders! Rondfladderende vlinders maken mij vrolijk. Het geeft me een lente/zomer gevoel en maakt mij ook willen doen rondfladderen. Ze zijn zo onschuldig en dat maakt ze leuk. 
 Dat was nummer 8. We hebben er nog twee te gaan.

Zwaluwen! Net als vlinders fladderen ze wentelbaar en vrolijk door de lucht. In tegenstelling tot de vlinders zijn zwaluwen heel actief en bezig. Vlinders geven mij meer een dromerig gevoel. Toen we in Gambia waren en met de avondschemering bij het zwembad in het hotel zaten, vlogen er zwaluwen rond en doken ze naar beneden om water te scheppen en vlogen dan weer pijlsnel omhoog voor een nieuwe ronde. Dat maakt mij vrolijk!

En last but not least:
Jaaaa dolfijnen. Deze foto komt van Google af en heb ik dus niet zelf gemaakt, maar toen wij in Gambia waren, hebben we een boottocht gemaakt over de Gambia Rivier en werden wij omringd door honderden dolfijnen. Er waren dolfijnen bij die echt zo, net als op deze foto, omhoog sprongen en salto's in de lucht maakten voordat ze terug doken in het water. Er was zelfs een moment dat ik voorin de speedboot zat, mijn hand uitstak en opeens een dolfijn op 2 centimeter af stand het water uit sprong. Het was prachtig en het maakte mij helemaal blij en vrolijk. Het liefst was ik zelf het water in gesprongen om met hen mee te zwemmen.

1 opmerking: