zondag 10 juni 2012

27 beauty vragen

Omdat ik deze blog grotendeels voor mijzelf maak zodat ik meer van beauty en verzorging kan leren (naast dat ik het gewoon super leuk vind om het met anderen te delen), heb ik hier een vragenlijst over beauty die ik ga beantwoorden. Ik hoop dat ik alle vragen kan beantwoorden haha.

Hoevaak was jij je gezicht op een dag?
Meestal één keer per dag, hoewel ik weet dat het eigenlijk twee keer moet. Ik doe het sowieso iedere avond en 's ochtends soms als ik merk dat mijn gezicht schraal en droog aanvoelt.


Welk huidtype heb jij?
Een droge huid.


Welke facewash gebruik jij op dit moment?
Ik heb er twee. Ik gebruik nu La Formule van Parlabo Paris. Dat is een gel met oliën om je gezicht te reinigen met water. Die vind ik minder goed werken. Een paar dagen
geleden heb ik een tube Cuticura gekocht speciaal tegen de droge huid. Het is een soort crème-achtige gel en werkt erg goed.

Scrub je je gezichtshuid? 

Nee, nooit eigenlijk. Maar ik heb nu wel een scrub gekocht bij de Action om eens uit te proberen. Ik ben benieuwd!
Hierover ga ik ook nog een review schrijven.

Welke dagcrème gebruik je?
Ik gebruik nu de dagcrème DA huismerk, maar die vind ik niet zo fijn. Het trekt heel langzaam in en als ik het warm heb loopt het zo van mijn gezicht af. Vreselijk is dat. Het spul werkt wel, maar wat heeft het voor zin als het toch heel snel van mijn gezicht af loopt? Ik maak het op en dan ga ik een ander soort dagcrème proberen.
Heb je sproeten?
Ja, nogal. Vooral in de lente en de zomer zijn ze heel erg duidelijk.
Ik snap trouwens niet waarom sommigen dat zo geweldig mooi vinden...


Gebruik je een oogcrème?
Nee, dat vind ik niet echt nodig als ik daarnaast ook nog dag- en nachtcrème gebruik.

Heb of had je last van acne?
Nee, ik heb wel ooit last van puistjes, maar dat zijn er meestal niet meer dan 4 of 5 in mijn gezicht. Wat niet wil zeggen dat ze niet vervelend zijn, maar acne heb ik gelukkig nooit gehad.

Welke foundation gebruik je op dit moment? 
Ik heb twee verschillende soorten foundation. In de lente en zomer, als ik wat gebruind ben door de zon (zoals nu), gebruik ik de lichtste tint 01 van Essence. Het is een tube met foundation en werkt voor mij erg goed. In de winter, als ik een nog lichtere huid heb, gebruik ik de lichtste tint MAX foundation mineral pressed powder. Dat is een iets lichtere foundation in poeder en werkt voor mij ook goed, maar die is weer net iets te licht in de lente en zomer.

Weet je wat de ondertoon van je huid is?

Ik heb pasgeleden gelezen dat een ondertoon altijd geel is. Ik denk dat het een soort "bijkleurtje" is van de huid, naast dat het gebruind is door de zon.

Wat vind je van valse wimpers? 
Dat kan mooi zijn, maar ik zou het zelf niet gebruiken.

Wist je dat je je mascara elke 3 maanden moet verwisselen?
 

Nee dat wist ik niet. Ik gooi mijn mascara pas weg als het niet goed meer werkt. Als het uitgedroogd is of op is. Ik snap niet waarom je iets weg zou gooien als het nog goed genoeg werkt. Volgens mij is het meer een regeltje zodat mensen sneller en vaker mascara kopen, haha.

Van welk merk is je mascara?
Ik gebruik MAX mascara van de Action.
Die werkt goed genoeg voor mij.

Welke tools gebruik je bij het aanbrengen van je make-up?

Kwastjes, soms een sponsje (bij de poeder foundation) en mijn vingers.

Oogpotlood of eyeliner?Oogpotlood. Wel het liefst een vettige oogpotlood, want een kohl potlood werkt niet genoeg, vind ik. Ik vind dat een kohl potlood niet lang genoeg blijft zitten en je ziet het zwarte lijntje minder goed dan de vettige oogpotlood.

Prik je vaak met je oog potlood in je oog?

Nee. Nooit. Ik kan klunzig zijn, maar zo klunzig ben ik niet.

Gebruik je minerale make-up?

Ja. Minerale foundation en minerale blush.

Welke lipstick/lipgloss kleur is je favoriet?

De kleur... Eh, rood denk ik. Hoewel een tint tussen rood en roze ook erg mooi is en goed bij mijn huidskleur past.


Wat is je favoriete blush op het moment?
Ik heb er maar één en nooit eerder een andere gebruikt, dus dat is de MAX 032 Rosewood.

Koop je weleens make-up via eBay? 
Nee, nooit gedaan en heb daar ook niet echt een behoefte voor. Ik test liever mijn make-up eerst voordat ik het koop. Tenzij het producten zijn die ik al ooit gebruikt heb, dan misschien wel. Als dat goedkoper is dan gewoon in de winkel kopen.

Gebruik je liever drugstore make-up of wat duurdere merken?
Drugstore. Altijd goedkopere merken.

Heb je er nooit over nagedacht om make-up lessen te nemen? 
Daar heb ik hele leuke, lieve vriendinnen voor. En dat is ook erg gezellig!

Aan welke make-up heb je echt een hekel? 
Aan liquid eyeliner! Ik vind het wel heel mooi om te zien en eigenlijk ook om op te hebben, maar ik krijg dat bij mezelf gewoon niet voor elkaar. Het is een hoop geklooi en ik maak er altijd een puinhoop van. Het werkt enorm op mijn zenuwen haha. Maar ik wil het wel wat meer gaan oefenen, want het moet me gewoon lukken.

Van welke beroemdheid vind je de make-up echt prachtig?
Lady Gaga. Zij maakt er echt een kunstwerk van op een mooie manier.

Stel; je gaat de deur uit en mag maar één make-up product gebruiken, wat gebruik je?

Eh, mascara. Of lipgloss... Nee, mascara.

Wat is volgens jou het beste make-up merk? 
Geen idee. Daar heb ik te weinig ervaring mee. Ik gebruik vooral make-up van Essence en MAX en die zijn voor mij goed genoeg. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een duurder merk gekocht, dus daar kan ik niet over oordelen.

En als laatste; wat vind je van make-up?
Nice! Ik kan er echt plezier in hebben. Het maakt me blij als er een positief resultaat is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten