vrijdag 8 juni 2012

Het meisje dat niet van tasjes houdt

Ja, geloof het of niet; ik ben een meisje dat niet van tasjes houdt. Ik hou van make-up, verzorging, tutten, shoppen, kletsen over tutten, advies over tutten, kletsen over kleding, advies over kleding, maar kom bij mij niet aan met tasjes!
Je vraagt je misschien af: "Hoe doet ze dat dan als ze de stad in gaat? Hoe doet ze dat dan als ze op stap gaat? Hoe doet ze dat dan als ze gaat winkelen?"
Nou, heel simpel. Als ik de stad in ga, als ik ga winkelen, dan neem ik - met tegenzin - een schoudertas mee en stop daar mijn portemonnee in, misschien wat make-up en een flesje water en dan zit ik me voortdurend te irriteren aan die tas die over mijn schouder hangt.
Als ik op stap ga, uit ga, neem ik alleen mijn mobieltje mee, een paar pasjes (of mijn portemonnee, maar het liefst ook die niet) en soms wat make-up om wat bij te werken als het uitgelopen is. De losse pasjes stop ik meestal in mijn rechter broekzak waar ik ook altijd mijn mobieltje in stop en in mijn linkerbroekzak stop ik een lipgloss of een lipstick. 
Als ik een portemonnee bij me heb (en die is toch echt te groot voor in mijn broekzak), heb ik een heel lief vriendje die eigenlijk altijd broeken aan heeft met grote zakken en die zo lief is om mijn portemonnee (en soms zelfs mijn make-up) voor me bij te houden. 
In de winter is het allemaal wat makkelijker, want is er altijd een jas met (diepe) zakken en hoef ik minder vaak aan mijn vriend te vragen of hij het een en ander voor me wil bijhouden. In de zomer gaat dat allemaal wat moeilijker, vooral wanneer ik een jurkje aan heb (die natuurlijk geen zakken heeft) en ik toch mijn mobieltje en andere spulletjes moet/wil meenemen. Op de een of andere manier krijg ik het altijd voor elkaar om er een oplossing voor te vinden.
Mijn vriend zegt al een aantal jaar dat ik niet zo koppig en eigenwijs moet zijn en gewoon een handtasje moet aanschaffen, maar ik vertikte het. Totdat...

 ...ik deze tegen kwam. Bij de Action, of course. En stiekem, heel stiekem, vind ik hem super leuk! Het is echt een heel simpele tas met maar één vak om alles in te stoppen. Hij is niet te groot en niet te klein, hij heeft een simpele kleur (een soort beige/bruin-achtig) dat eigenlijk overal mee gecombineerd kan worden en als klap op de vuurpijl: hij was maar 2,60 euro! Ideaal voor mij, want ik vertikte het natuurlijk om veel geld uit te geven aan een handtas waar ik zo lang om gestreden heb die niet aan te schaffen. Zie het als een soort compensatie: als het dan toch moet, dan tenminste nog goedkoop.
Ja, goed. Ik zal toegeven dat ik gezwicht ben en de strijd om de handtas verloren heb. Maar ook weer niet, want ondanks mijn koppigheid en eigenwijsheid ben ik blijkbaar toch sterk genoeg om me daar over heen te zetten en het praktisch te bekijken: het is nu eenmaal gewoon handig om een handtas te hebben waarin ik mijn spulletjes kwijt kan als ik geen jas of broek aan heb. Of geen vriendje bij me heb.
Ja, ik vind het echt een leuke tas. Met een heel leuk bloemetje er op. Een bloemetje met daarop allemaal bloemetjes. Het is een vrolijke tas, een girly tas, maar niet té. Gewoon. Leuk. Precies goed. Voor mij. Van mij.
En by the way: de Action is echt een aanrader. Neem er gewoon een keer een kijkje, kijk goed rond en kijk tussen de rommel door, want er is echt veel leuks te vinden van goede kwaliteit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten