zaterdag 20 juli 2013

Wist je dat... #3 I love cats

Ik ben een grote kattenliefhebber, net zoals veel andere bloggers. Katten zijn aparte en bijzondere dieren die niet zomaar een huisdier op zichzelf zijn. Er wordt wel eens gezegd dat katten spirituele wezens zijn, maar of dat echt zo is, weet eigenlijk niemand 100% zeker. Wel is zeker dat katten een heel sterke intuïtie hebben. 
Er zijn nog veel andere weetjes over katten en ik vind het leuk om die met jullie te delen. Misschien vind je het leuk om te weten, maar voor de echte kattenliefhebbers en eigenaren is het misschien extra interessant.

Veel mensen kunnen heel makkelijk kiezen of zij een echte katten- of juist hondenliefhebber zijn. Waarom is er die verdeeldheid zo? Er zijn meer mensen die een voorkeur kunnen aangeven voor één van die twee dan mensen die daar echt niet tussen kunnen kiezen. Ook ik kan heel makkelijk een voorkeur opnoemen: ik heb meer met katten dan met honden. Ik hou sowieso erg van dieren, ook van honden, maar met katten heb ik altijd iets speciaals gehad. Het zal ook wel schelen of je bent opgegroeid met een hond of een kat of allebei tegelijk. Ik ben opgegroeid met altijd katten om mij heen en ik kan mij een leven zonder een kat als huisdier bijna niet voorstellen. Dat ziet er saai uit voor mij.
 Waarom ik liever een kat heb dan een hond? Katten zijn erg zelfstandig, eigenzinnig, eigenwijs en hoewel deze drie woorden erg gericht zijn op het "eigen" van de kat, is een kat niet alleen naar zichzelf gericht, maar ook erg naar buiten. Als een kat je vertrouwt, krijg je er ontzettend veel liefde van. Dat is met honden ook zo, maar anders. Mensen die zelf ook katten hebben, zullen vast weten wat ik bedoel. En omdat katten zo'n speciale wezens zijn, wil ik hier even een aantal aparte weetjes op een rijtje zetten.

Wist je dat...

1. Een lapjeskat bijna altijd een vrouwtje is en een rood gestreepte bijna altijd een mannetje

2. Een kat gaat zitten bij iemand die niet van katten houdt, omdat deze gast hem met rust laat.

3. De hersenen van een kat meer op die van de mens lijken dan op die van de hond.

4. Het in sommige landen normaal is om een kat te laten ontnagelen.

5. Katten 100 verschillende klanken kunnen produceren.

6. Katten 8000 jaar geleden voor het eerst samen met mensen leefden.

7. Een kattendroom ongeveer 6 minuten duurt.

8. Wetenschappers beweren dat katten de trilling van een aardbeving voelen voor deze echt gebeurt.

9. Katten geen zoet kunnen proeven.

10. Een kat die regelmatig rolt en zijn buik toont heel gelukkig is met jou.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten