zondag 21 juli 2013

Amika: Color pHerfection Shampoo

In het John Beerens pakket dat ik in juni ontving zat een heel fleurig flesje dat direct opviel: De Amika Color pHerfection Shampoo. Ik heb deze shampoo getest, maar voor ik over mijn mening vertel, wil ik eerst nog wat informatie geven over het merk en het product.

De John Beerens webshop zegt dit over de shampoo:

"Amika Color pHerfection Shampoo is een shampoo die het haar reinigt op een milde wijze. Deze shampoo zorgt ervoor dat de kleur in het haar langer wordt behouden en dat het langer blijft glanzen en stralen. Droge sloten in het haar worden met deze shampoo optimaal gevoed, waardoor de vochtbalans in het haar wordt teruggebracht."
 
Deze shampoo is gemaakt van obliphica bessen die zorgen voor een genezende werking waardoor het haar optimaal gezond wordt en blijft. Hiernaast is de shampoo verrijkt met anti-oxidanten, vitamines en de gezonde vetzuren van omega 3, 6, 7 en 9. Door al deze krachtige vitaminen wordt het haar optimaal gehydrateerd. Amika Color pHerfection Shampoo heeft een pH van 5,0 tot 5,5 waardoor het haar erg gaat stralen en glanzen.

- Geschikt voor alle haartypes
- Voor een langer behoud van de haarkleur
- Laat het haar stralen en glanzen
- Houdt het haar gezond

En fijn om te weten: Amika test niet op dieren en is vrij van dierlijk afgeleide ingrediënten. Ook is deze shampoo vrij van parabenen.
Mijn mening
Het etiket geeft visueel weer wat je ruikt wanneer je de fles open maakt, in je haren masseert en nog lang ruikt wanneer je haren droog zijn. Het is een vrolijke zomerse fruitige geur. Wanneer je de shampoo in je handpalm giet, zie je dat de shampoo een beetje wit doorzichtig van kleur is met een parelmoer glans er door heen. Dat belooft wat!  

Tijdens het in masseren van de shampoo in mijn haar, merkte ik dat het niet heel erg schuimt en ik had het gevoel dat ik te weinig shampoo gebruikt had, terwijl ik toch dezelfde hoeveelheid gebruikte als bij mijn andere shampoos. Ik overwoog nog om wat erbij te nemen, maar heb dit toch niet gedaan. 
Mijn haren voelden al erg zacht tijdens het uitspoelen, zoals haren voelen wanneer je conditioner gebruikt hebt. Ik vind dat heel fijn, omdat ik dan het gevoel heb dat het ook echt iets doet, want normaal gesproken zijn mijn haren in natte toestand stug en ruw. Het uitspoelen van de shampoo was gemakkelijk.

Toen mijn haren eenmaal droog waren, zag ik niet veel verschil. In ieder geval niet meer dan wanneer ik mijn haren was met mijn Nivea cashmere shampoo. Er was niet meer glans, maar wat ik wel merkte was dat mijn haren lekker zacht aanvoelen, mijn krullen vallen mooi over elkaar heen, het haar is minder droog en pluist niet. En wat ik ook een groot pluspunt vind is dat de vrolijke fruitige geur erg lang blijft hangen en ik kreeg complimenten van mijn vriend die vond dat mijn haar zo lekker ruikt.

Om echt goed te kunnen beoordelen of deze shampoo mijn hart veroverd heeft zal ik deze shampoo een langer termijn moeten gebruiken, maar tot nu toe doet het me weinig en heb ik andere shampoos als mijn favoriet.


Amika Color pHerfection Shampoo is verkrijgbaar in de Beauty Webhop John Beerens voor €11,40 (100 ml), €22,80 (425 ml) of €45,50 (1000 ml).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten