zondag 14 juli 2013

Opgemaakte producten juni 2013

Ik heb veel opgemaakt de afgelopen maand. Het grappige met het opmaken van producten is dat ik vaak halverwege de maand denk: "Hm, het zal niet veel worden deze maand. Veel producten gaan nét niet op voor de eerste van de volgende maand.", maar dan loopt de maand op zijn eind en dan blijkt dat de schoenendoos toch aardig gevuld is met lege flacons en potjes. 
Als ik zo veel opgemaakt heb, wil dat niet zeggen dat ik die maand veel meer gebruikt heb dan normaal, maar soms heb je van die maanden er tussen dat veel dingen na een lange tijd tegelijk op of bijna op zijn. Ik moet er wel bij zeggen dat ik heel strikt ben met de datum. Alles wat vóór de eerste van de volgende maand op is gaat op de foto van die maand en alles wat op de eerste van de volgende maand op is, gaat bij de volgende lading.
Ik ga van links naar rechts. 
Schwarzkopf Gliss Kur Nutri Protect 1 minute masque
Een 1 minuut haarmasker die erg goed werkt en heerlijk fruitig ruikt. Het is een gel masker dat makkelijk en zuinig aan te brengen is. Ik laat maskertjes altijd langer zitten dan op de verpakking staat. Ik doe haarmaskertjes altijd tegelijk met een gezichtsmaskertje en dan spoel ik beiden na een bepaalde tijd weer af, meestal na 20 of 30 minuten. Dit maskertje repareert echt goed beschadigd en droog haar. Het maakt mijn haar zijdezacht, glanzend, mijn krullen vallen mooi en de heerlijke geur blijft er erg lang in zitten, ook na een paar keer douchen zonder mijn haar te wassen. Lovely!

Zen Body Scrub Seasalt in Pink Paradise
Niet mijn favoriet. De geur vind ik niet prettig van deze lijn en ik heb niet het idee dat dit scrubzout echt zijn werk doet. En nog een negatief puntje op aan te merken: de pot is niet waterdicht. Ik had de pot in mijn douche rekje staan en hoewel ik de deksel er stevig op geschroefd leek te hebben, zat de pot iedere keer vol water met als gevolg dat de scrub niet werkt. Geen re-buy!


Dr. van der Hoog Hypo-allergeen nachtcrème
Ik heb dit potje nachtcrème tijdens een ruilactie van mijn vriendin Lisa gekregen. Ik denk dat het potje nog halfvol zat toen ik het kreeg. Op zich is het een goede crème, maar omdat ik een gemengde huid heb is deze crème voor mij te vettig. Ik had het idee dat ik er puistjes van kreeg, ook op de drogere plekken in mijn gezicht. Ook geen re-buy dus.

Dove Deeply Nourishing douchecrème mini
Dove is een merk dat je altijd wel ergens in mijn badkamer of tussen mijn verzorgingsproducten treft. Ik ben er altijd tevreden over. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de deeply nourishing de "basis" of "standaard" douchecrème van Dove. Er zit geen speciale geur aan, maar het ruikt gewoon lekker fris en verzorgend. Deze douchecrème, net zoals alle andere douchecrèmes van dit merk, voedt en hydrateert de huid goed.

Dr. van der Hoog Hydro Active gezichtsmasker
Het gezichtsmaskertje in een tube met kwast zat in de Glossybox van maart 2013. Het is een masker met papaya-extract. Wat mij opviel was dat het heel verkoelend was zodra het in aanraking kwam met mijn huid. Het kwastje vond ik niet heel handig om mee te werken, omdat het niet goed uitsmeerde, dus smeerde ik het grotendeels uit met mijn vingers. Het maskertje was fijn en volgens mij deed het ook zijn werk, maar heel bijzonder vond ik het maskertje niet. Ik zou het wel opnieuw gebruiken als ik het zou krijgen, maar opnieuw kopen vind ik dan weer teveel van het goede.
 Odina Visage reinigingsmelk met aloë vera en sheabutter
O, zit er shea butter in? Daar heb ik werkelijk niets van gemerkt. Aloë vera was wel te merken en op zich was deze reinigingsmelk prima, maar nu ik de reinigingsmelk van Olaz gebruik, merk en voel ik het verschil. Olaz reinigt dieper en is zachter voor de huid. Odina is een typisch budgetmerk dat niet perfect is, maar dat kun je er ook niet van verwachten. Geen re-buy voor mij. En gelukkig is de tonic van dit merk ook bijna op.

Virtual Brands Passionate Pink Body Lotion
Tja, ach... Een body lotion om op te maken. Het voedt niet echt, het ruikt wel lekker en een beetje zoet, maar niet lekker en fijn genoeg om opnieuw te kopen.

Nivea DNAge handcrème sample
Helemaal bovenaan op de foto zie je nog een deel van het sampletje, maar op de eerste foto zie je het zakje beter. Helaas is het maar een testertje, want het is een fijne handcrème die snel en goed intrekt en lekker ruikt. Het maakt mijn handen zacht en soepel. Als ik deze tegenkom in fullsize, denk ik dat ik 'em wel mee gris. 
 Bella Duo Cotton 
80 dubbele wattenschijfjes die ik al lange tijd opnieuw koop bij de Action voor ongeveer 50 cent, dacht ik. Ik merk wel dat ze er de laatste tijd harder doorheen gaan dan voorheen. Ik denk omdat ik ze regelmatig gebruik om mijn nagels schoon te maken, en dagelijks 's ochtends en 's avonds bij het reinigen van mijn gezicht. En nog altijd ben ik er tevreden over.
Lipgloss swirl
Dit is al een hele oude lipgloss die ik ooit bij de Kruidvat gekocht heb van het goedkoopste merk dat er is. Ik weet niet meer hoe dat merk heet. Het was een fijne lipgloss met een zachte roze kleur en shimmers, maar die wel weer snel van je lippen gaat. Het nadeel was dat het staafje met het applicatortje te kort was en ik daardoor niet alles er uit heb kunnen halen wat er in zat.

Kérastase Elixir Kultime sample
Dit is ook echt een fantastisch product en werkt enorm goed tegen pluizig haar. Ik heb krullen van mezelf die niet altijd zitten zoals ik dat wil, maar met een paar drupjes van dit spul heb ik alles weer in de hand. Ik had hier twee samples van en nu is de tweede ook op. Het was een erg fijn product, maar ik heb nog veel andere haaroliën die zeker zo fijn zijn als deze.


Clinique mascara mini 
Eén van de fijnste mascara's tot nu toe. Gelukkig heb ik er nog één die ik ook van Lisa gekregen heb, maar helaas is de tweede ook alweer bijna op. Het borsteltje is perfect: de juiste grootte en daarmee is de mascara goed en makkelijk aan te brengen op de wimpers zonder te knoeien, de wimpers worden op natuurlijke wijze verspreid en lijken groter.

Wat vind jij van deze producten?

1 opmerking: