donderdag 23 mei 2013

Update: 30 days challenge

Ik heb niet zo'n goed nieuws. Ik ben (tijdelijk) gestopt met de 30 days challenge waarover ik eerder sprak. Ik ben namelijk afgelopen maandag op de 15e dag van de challenge door mijn rug gegaan bij een verkeerde beweging tijdens de squats. Ik ging te diep door mijn knieën en ik boog mijn rug bol. Bij het overeind komen deed mijn onderrug vooral aan de linkerkant erg zeer en ik heb er nog steeds last van. Het doet echt pijn en ik heb zelfs moeite met mijn schoenen aantrekken en bij iedere beweging die ik maak, voel ik mijn onderrug.

Ik wil even wachten tot deze pijn over gaat voor ik weer verder ga. Ik denk dat het beter is dat ik helemaal stop met de squats voor ik weer een verkeerde beweging ga maken of de pijn terug laat komen door de belasting. Als ik geen pijn meer heb, wil ik wel verder gaan met de crunches, maar misschien is het beter om dan voor een deel overnieuw te beginnen om het weer op te bouwen. 

Ik vind het echt zuur, want ik was goed op weg. Ik was op de helft en het ging me steeds beter af. Ik heb nu toch een beetje het gevoel dat ik gefaald heb, maar ik moet nu even naar mijn lichaam luisteren. Tot dit over is, zal ik mijn onderrug warm houden, toch een beetje bewegen zodat de spieren niet nog stijver worden, maar niets forceren.

Hebben jullie misschien nog tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten