vrijdag 10 mei 2013

Dubbele review: mini oogschaduwpaletten La Femme en Pink Tease

Dit zijn mijn twee recent gekochte mini oogschaduw paletten: Links La Femme in kleur 04 en rechts Pink Tease Dazzle Eyeshadow in kleur 01. 
Bij beide paletten staat op de achterkant dat deze oogschaduws niet getest zijn op dieren. Dat vind ik altijd fijn om te weten. Bij Pink Tease staat er duidelijk een logo met daaronder de tekst: "Not tested on animals". Bij La Femme moet je even zoeken en dan zie je onderaan een heel klein logootje met een konijntje. 
Het La Femme doosje gaat heel makkelijk open zonder dat je je nagels ervoor hoeft te breken. Het Pink Tease doosje gaat wat moeilijker open en daar is de nagelbreekkans iets groter, maar dit doosje klikt dan wel weer steviger dicht dan La Femme.
Beide paletten zijn gevuld met aardetinten oogschaduws en ik ben benieuwd wat het verschil nu is in kwaliteit en in tinten. 
Al eerder had ik foto's van La Femme gemaakt, voordat ik deze gebruikt had. Hier zijn de patroontjes nog intact. Deze foto's zijn met mijn mobieltje gemaakt en het verbaast me hoeveel kleurverschil er is tussen deze foto's en de vorigen. Het zal ook wel wat te maken hebben met het verschil van lichtinval, hoewel alle foto's op dezelfde plaats gemaakt zijn, maar wel op een ander tijdstip.
La Femme heeft een klein applicatortje. Zo klein dat het bijna onhandig is, maar de kussentjes (of sponsjes, net hoe je ze wilt noemen) pakken wel goed de oogschaduws op.
Op deze foto's kun je de patroontjes met de shimmers goed zien. De patroontjes doen mij een beetje denken aan Romeinse versieringen, vooral die met de blaadjes.
De oogschaduws van Pink Tease vind ik echt prachtig. Het leuke aan dit palette vind ik hoe de vakjes ingedeeld zijn. Het geeft een beetje een speelse look en toch ziet het er chic uit. Pink Tease heeft een wat grotere applicator die mij wat makkelijker in gebruik lijkt.
Dit palette heeft bijna allemaal shimmer oogschaduws, behalve wit. Dit is echt een matte kleur en dat zul je dadelijk terug zien in de swatches. De donkerste kleur bruin links vooraan is heel erg shimmery. Toen ik dit palette kocht, viel dat kleurtje meteen op en ik werd zó nieuwsgierig van die kleur dat ik het niet kon laten om het te kopen. Ik moest weten hoe dit kleurtje er op mijn oogleden uit zou zien. Ik twijfelde een beetje over de gouden kleur, want over het algemeen staan goudtinten mij niet zo goed vanwege mijn lichte huid.
Dit zijn de swatches van La Femme. Onderaan de champagne kleurige highlighter, daarboven de bruintint die in hetzelfde vakje als de highlighter zit. Dan de zalmkleur van het linker langwerpige vakje, de bruintint van het middelste vakje en bovenaan richting mijn pols de donkerste bruintint van het rechter vakje. 
De highlighter is minder gepigmenteerd dan ik had verwacht, maar dat vind ik niet zo erg. Meestal gebruik ik de highlighter in het binnenste ooghoekje om mijn ogen wat op te lichten en soms ook op mijn wenkbrauwbot. Daar hoeft het ook niet zo heel gepigmenteerd te zijn, want het hoeft alleen maar een subtiele glans te geven.
De bruintint die in hetzelfde vakje als de highlighter zit is lichter van kleur dan ik dacht. In het palette lijkt het wat meer berenbruin, maar op de huid is het bijna een koperkleur. Al met al vind ik de oogschaduws van La Femme goed gepigmenteerd.
Ik ben echt verbaasd over de goede pigmentatie van de Pink Tease! Hoewel ik wat meer verwacht had van wit, is de rest echt super. En kijk de rechter, dat is de donkerste kleur met de supershimmers. Op de huid is het een metallic kleurtje met een ongelooflijke glans. Ik hou hiervan. Echt een eye catcher. 
Nog steeds weet ik niet wat ik van wit en goud moet vinden, maar daarover verander ik van gedachten bij het aanbrengen op mijn oogleden. Dat zul je zo zien. De swatch naast goud is meer een koperkleur en die daarnaast is berenbruin. Maar echt wow, die metallic kleur! Ik ben benieuwd hoe dit er uit zit op mijn oogleden!
Dit is La Femme. Ik had eerlijk gezegd wat moeite met het fotograferen van mijn oogleden. Dit is echt moeilijker dan ik dacht en hoewel ik het vaker gedaan heb, blijft het oefenen. Ik hoop dat de foto's voor jullie duidelijk genoeg zijn.
Ik heb niet alle kleuren van het palette gebruikt. De donkerste kleur (het rechter langwerpige vakje) heb ik niet gebruikt. 
In de binnenste ooghoekjes heb ik de champagnekleurige highlighter gebruikt. Op mijn oogleden heb ik vanaf mijn binnenste ooghoeken de zalmkleur gebruikt en richting het midden gewerkt. Dan ben ik met de koperkleurige bruin uit het vierkante vakje een deel over de zalmkleur gegaan zodat het een klein beetje mengt en uitgewerkt over de rest van het ooglid. In het buitenste ooghoekje heb ik de middelste kleur gebruikt van de langwerpige vakjes om het wat diepte te geven.
Het La Femme palette heeft vooral neutrale aardetinten die niet al te opvallend zijn. Je kunt ze natuurlijk zo donker opbouwen als je wilt, maar ze zijn goed te gebruiken voor een dagelijkse look wanneer je naar school of werk moet en er verzorgd maar niet te opvallend uit wilt zien.
En toen was opeens de zon weg waardoor ik er bleker uit zie haha. Dit is de look met het Pink Tease palette.
Maar gelukkig kwam de zon weer terug! Ook met het Pink Tease palette heb ik niet alle kleuren gebruikt in de look. In de kleine binnenste ooghoekjes en op het wenkbrauwbot heb ik wit gebruikt als highlighter. Op mijn oogleden heb ik vanaf mijn binnenste ooghoeken richting het midden de goudkleur gebruikt. Vanaf het goud heb ik over de rest van de oogleden de bruintint gebruikt die in het palette onder goud ligt en in de buitenste ooghoekjes heb ik de metallic bruin gebruikt om het wat diepte te geven.
Het Pink Tease palette heeft wat opvallendere kleuren dan La Femme. Om dit op te doen voor een daily look naar school of werk is gedurfd, je moet je er prettig bij voelen, maar het kan wel. Pink Tease kun je ook goed gebruiken als je op stap gaat of voor een etentje als je een wat opvallendere look wilt. Ook met dit palette kun je de kleuren goed opbouwen en het zo donker maken als je wilt. 

Als het gaat om mijn favoriet van deze twee en ik zou moeten kiezen, zou mijn voorkeur denk ik sneller uitgaan naar Pink Tease. De oogschaduws zijn beter gepigmenteerd dan van La Femme en ik hou gewoon heel erg van shimmers en metallic tinten. De goudkleur is mij heel erg meegevallen. Dit is de eerste goudtint die mij wel staat zonder ik er ziek uit zie. De matte kleur wit is echt bedoeld als highlighter en die doet zijn werk prima. 
La Femme zou mijn voorkeur hebben wanneer ik een neutrale look wil voor overdag naar school of werk, omdat het wat zachtere en natuurlijke kleuren zijn. Niet te opvallend, maar toch mooi.

Beide mini paletten zijn bij de Big Bazar te koop voor 2,09 euro per stuk. Lekker budget dus! 

Naar welk palette gaat jouw voorkeur?

2 opmerkingen: