dinsdag 7 mei 2013

Inspiratie: Handtassen

Ik ben nooit een tasjesmeisje geweest, maar sinds ik een handtas heb, kan ik niet meer zonder. Ik heb nu twee handtassen, waarvan ik de één ook gebruik naar school. Helaas is deze een beetje aan het verslijten en ik heb nu toch een tas nodig die bij verschillende outfits past. Gewoon echt een serieuze handtas. Maar ik merk dat het best wel tegenvalt om precies de handtas te vinden die ik zoek, want zoals met meer dingen ben ik erg kieskeurig. Ik zoek een handtas waarbij ik meteen een "ja-gevoel" heb. Zo eentje waarbij ik meteen zoiets heb van: "Ja, dat is 'em! Die wordt van mij!" en tot nog toe heb ik er nog geen gevonden.

De volgende eisen stel ik aan mijn nieuwe handtas:
- Niet te groot en niet te klein
- In de kleur zwart, grijs of beige 
- Niet teveel tierelantijn 
- Een ritsje aan de achterkant van de tas waarin ik mijn portemonnee en mobiel kan doen
- Budget is 30 euro
- Het hoofdvak moet een rits hebben om de kans voor zakkenrollers kleiner te maken (met een open hoofdvak of met knoopjes is te makkelijk om iets uit te jatten, denk ik)

Om een beeld te geven voor mijzelf en voor jullie wat ik bedoel, heb ik hier wat inspiratie van Pinterest gehaald. Het gaat vooral om het plaatje: het model, de kleur, de soort handtas die ik zoek. Ik hoef geen merk te hebben, ook al staan die hier wel tussen.

                                              Zonder de spikes op de schouderband
                                                                 De beige handtas

Het liefst wil ik dus een beige kleur. Dat vind ik leuk voor de lente en de zomer, maar kan ook in de herfst en winter gedragen worden bij verschillende outfits. En deze kleur kan goed gecombineerd worden met veel kledingstijlen en kleuren die ik vaak draag.

Ik kom regelmatig bij Van Haren, ik heb gekeken bij de Bristol, Schoenenreus, C&A. Meestal zie ik wel een leuke tas, maar dan is het de verkeerde kleur, of er zit teveel tierelantijn aan, of de tas is te groot of te klein. En laatst zag ik een heel leuke handtas bij Van Haren, precies eentje die ik zocht, maar die had geen vakje aan de achterkant waarin ik mijn portemonnee altijd stop, dus ik besloot nog even verder te kijken. Toen ik even later terug kwam om de tas toch te kopen, was 'ie weg. Balen!

Heb je een tip waar ik een soortgelijke tas kan vinden? Laat het me dan weten.

1 opmerking: