woensdag 28 augustus 2013

Review: Colour Mania Hair Shadow Red Passion

Ik heb er nooit eerder van gehoord voor ik dit product in het John Beerens pakket ontving: Colour Mania Hair Shadow. Dit is een haarproduct waarmee je makkelijk een kleurtje aan je haar kunt geven, maar het ook weer makkelijk en snel ongedaan kunt maken. Je kunt eenvoudig een "dip dye-look" creëren; gekleurde lokken of compleet gekleurd haar zonder het gebruik van schadelijke chemicaliën. Colour Mania Hair Shadow is in verschillende hippe kleuren verkrijgbaar. Ik heb de kleur Red Passion.
Het haarkrijt (pressed powder) zit in een handig potje met een schroefdekseltje zodat het goed afgesloten is en na het gebruik er geen los poeder kan gaan zwerven.
Gebruiksaanwijzing
1. Leg een handdoek over je schouders
2. Strijk het haarkrijt op de haarlokken die je gekleurd wilt hebben
3. Verzegel de kleur door haarspray te gebruiken of gebruik een stijltang

Ik heb het uitgeprobeerd en het eerst dat me opviel was dat werkelijk alles onder gaat zitten met het rode poeder. Voordat je het verzegeld hebt geeft het enorm af op alles waarmee het in aanraking komt. Zorg dat de gekleurde lokken je gezicht niet raken, anders heb je rode vlekken in je gezicht. Het is wel makkelijk weer van je gezicht te vegen met een doekje of een wattenschijfje.
 Het is onvermijdelijk om je haren niet aan te raken met je handen terwijl je de hair shadow aanbrengt. Gelukkig is het makkelijk afwasbaar met water en zeep.
Hot or not? Ik weet het niet. Ik ben best wel gesteld op mijn natuurlijk blond haar en aan de ene kant vind ik het wel leuk, maar de Brabander in mij geeft mij meteen een carnavalgevoel. En de lokken waar de hair shadow aangebracht is voelen heel droog en stug aan. Vermoedelijk komt dat door het poeder. Ik krijg uiteenlopende reacties: de één vindt het leuk staan en de ander vindt het minder of gewoon echt niet mooi.

Op de verpakking staat dat je de kleur kunt verzegelen met een stijltang of haarspray zodat het niet meer afgeeft. Ik heb een lok gesteild met een stijltang.
Hoewel ik een heat protection spray gebruikte tijdens het stijlen werd de onderkant, het gedeelte waar de hair shadow is aangebracht, zeer droog. Nog droger dan voor het stijlen, terwijl mijn haar normaal gesproken niet zo droog wordt als ik mijn haar steil gemaakt heb. Het voelde alsof mijn haar er niet goed tegen kon, dus ik heb het steilen bij die ene lok gelaten.

Voordelen van de Colour Mania Hair Shadow:
- Makkelijk in gebruik
- Uitwasbaar met shampoo
- De kleur is makkelijk op te bouwen: je kunt de kleur zo intens maken als je wilt
- De haartrend van nu
- Vrij van chemicaliën
- Verpakking is goed af te sluiten

Nadelen van de Colour Mania Hair Shadow:
- Het geeft erg af voordat het verzegeld is met haarlak of een stijltang
- De delen waarop het aangebracht is voelen droog en stug
- De delen waarop het aangebracht is zien er doffer uit (glans neemt af)

Maar om nog even een tip te geven die bij de voordelen ingedeeld mag worden: als je twijfelt om je haar te verven in bijvoorbeeld rood, maar je weet niet zeker of het je goed staat, dan kun je het eerst uitproberen met de Colour Mania Hair Shadow. Als je eerst een spoeling zou gebruiken om te testen of de kleur je goed staat, loop je toch nog een tijdje rond met de kleur van de spoeling voordat het helemaal uit je haar gewassen is. Met de Colour Mania Hair Shadow kun je het meteen weer uitwassen als het je niet bevalt.
Zoals je kunt zien zijn er meer positieve dingen op het product aan te merken dan negatieve. En de positieve redenen om het te gebruiken wegen naar mijn idee zwaarder dan de negatieve, dus als je het er toch mooi vindt uit zien en je wilt graag weten hoe het er bij jou uit ziet, dan raad ik je dit product aan. 

De Colour Mania Hair Shadow is te koop in de Beauty Webhop John Beerens voor 8,50 euro.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten