dinsdag 3 september 2013

Inspiratie: fashion combinations



Er zijn veel kledingstijlen die ik leuk vind en ik sluit mijn kledingstijl per dag aan bij mijn humeur. De ene keer heb ik meer zin in een girly outfit, de andere keer stoer, of juist sexy. Maar eerlijk gezegd ben ik helemaal niet zo goed in het combineren van kleding om een leuke, complete outfit te krijgen. Misschien komt het omdat ik niet zo heel veel kleding heb.
Ik denk dat de inhoud van mijn kledingkast onder het gemiddelde zit van een ander meisje/vrouw van mijn leeftijd. Ik wil daar graag verandering in brengen, omdat ik merk dat ik gewoon veel soorten kleding nog niet heb en een beetje vast loop in het combineren. 

Ik heb pas sinds kort geleerd dat je juist met het combineren van accessoires en kleuren en het dragen van laagjes een leuke outfit kunt krijgen. Het concept snap ik wel en ik zie veel mensen met leuke outfits rondlopen, maar zodra ik het zelf moet doen, loop ik een beetje spaak. 
Zo heb ik bijvoorbeeld een pastel groene broek (mint kleur) die wel te combineren is met shirts in de kleuren grijs, lichtroze, koraalroze of paars, maar toch lukt het met niet echt dit in praktijk toe te passen zonder steeds dezelfde shirtjes met die broek te dragen. 
Of het probleem met blazers. Ik heb een paar mooie blazers, maar altijd als ik een blazer aan heb, ziet het er bij mij te netjes uit om mee naar school te gaan. Ik zie er meer uit als iemand die op weg is naar een chique diner of een high class vergadering. Ik wil gewoon een leuke casual outfit, maar hoe? 
Daarom verzamel ik hier een aantal foto's om inspiratie en ideeën op te doen wat ik met de "probleem-kledingstukken" kan.

Mintgroene broek
 Wit en bruintinten gaan dus goed samen met deze kleur broek.
 Of juist zwart...
 Beige en terugkerende accenten in accessoires.
 Of wit en grijs met lichtbruine laarzen/schoenen. Leuk voor de herfst.
Ik heb een paar grijze vestjes, dus in de herfst of winter kan ik deze broek ook dragen zonder er lente-achtig uit te zien.

Blazers
Ik heb twee zwarte blazers, één met lange mouwtjes en de ander met driekwart mouwtjes met een binnenvoering van een motief van kant. Een los wit shirtje kan er dus onder.
Ik heb een crème-wit blazertje en een paars shirtje of hempje kan er dus prima onder.

Dit voorbeeld is helemaal handig: ik heb deze kleur broek en ik heb deze kleur blazer. Het hempje en schoenen heb ik niet, maar ik weet nu wel dat ik dit zo kan combineren. Eerlijk gezegd heb ik daar zelf niet aan gedacht.

Random combinaties
 Ik heb een soortgelijk zwart truitje van kant, met ook mouwtjes van kant.
 Ik heb een soortgelijk grijs vest. Op deze manier kun je het simpel en casual combineren. Leuk voor de herfst.
Ik draag met de koudere dagen vaak coltruitjes en meestal draag ik die zonder accessoires, maar met een zachtroze sjaaltje en een paar armbanden kun je het al een stuk leuker maken. Alles wat op deze foto staat heb ik, behalve de tas.
 Als ik me aan deze formule houd, moet het helemaal goed komen!

 De inspiratie foto's komen van Pinterest.

3 opmerkingen:

  1. Leuke outfits zeg! Geeft me enorm veel inspiratie! & leuke blog! Abonneer je je terug op mijn beautyblog? Aan de rechterkant zal je de knop zien staan om te volgen via Google account :) Super! Xoxo www.msbeautybloggerx.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arianne, post je binnenkort weer eens een artikel?

    BeantwoordenVerwijderen