zondag 21 april 2013

What makes me happy #3

Het is weer tijd voor een What makes me happy, want ik vind het belangrijk om regelmatig stil te staan bij de dingen die je blij en gelukkig maken. Laten we maar bij het meest actuele beginnen: 

1.
Lente! Het zonnetje, het warmere weer, de bloemetjes, de vlinders, de blauwe lucht die we vaker te zien krijgen, het groen dat steeds meer te zien is en de jonge dieren die overal geboren worden. Binnenkort mogen ook de koeien voor het eerst weer de wei in en ik kan daar zo vrolijk van worden om te zien hoe blij de koeien de wei in huppelen en springen. 

2. 
Een massage. Ik heb erg veel last van mijn rug en nek en onder andere daardoor heel veel hoofdpijn. Een massage verlost mij van mijn pijn, dus ik ga iedere week naar de fysiotherapeut om mijn nek en rug los te laten masseren. En naast dat het van mijn pijn verlost, is het ook heel fijn om te ontspannen. Gelukkig heb ik ook een lieve vriend die mij af en toe masseert en dat maakt een massage extra leuk en gezellig haha.

3. 
Bruno Banani Made For Men parfum! Mijn vriend heeft deze parfum en als hij deze op heeft, word ik daar helemaal blij van. Dat geurtje heeft gewoon dat effect op mij. Heerlijk!
4. 
 Ik hou van shoppen, maar eerlijk gezegd niet van geld uitgeven. Ik ben altijd heel erg zuinig geweest op mijn geld, maar wanneer het uitverkoop is, ga ik er tegenaan. Vaak zie ik leuke dingen in de winkel die ik graag wil hebben, maar die ik eigenlijk net iets te duur vind. Dan wacht ik net zo lang tot het uitverkoop is en dan ga ik terug om te kijken of het er nog is. Ja, soms heb ik pech en is het weg, maar soms heb ik ook geluk en dan is de euforie extra zo groot. Het is een leuk risico dat ik neem, maar soms moet ik mezelf ook gunnen en iets voor mezelf te kopen omdat ik het verdien. Maar wanneer het uitverkoop is, ben ik in de winkels te vinden en sla ik in één keer veel in.

5. 
Het lekkerst bewaren voor het laatst. Ik hou van eten en als ik een bord met eten heb waar iets op ligt dat ik lekkerder vind dan de rest, dan bewaar ik dat het liefst voor het laatst. Meestal is dat vlees. Als ik de rest echt minder lekker vind, dan doe ik het meer met de gedachte: dan ben ik van de rest af, en kan ik toch nog een beetje genieten van het lekkers. Als ik de rest ook lekker vind, dan is bijvoorbeeld het vlees de klap op de vuurpijl. Dan kan ik daar extra van genieten.

6.
Volgens mij heb ik al vaker verteld dat ik dol ben op parelmoer. Ik kan bijvoorbeeld echt blijven kijken naar deze foto, maar als ik zo'n schelp (ammonit) in mijn handen heb, is dat nog veel erger. Dan kan ik het bewegen en dan veranderen de prachtige kleuren iedere keer. Ik vind die glans zo ontzettend mooi en ik wil parelmoer dan ook overal terug zien. Vooral in mijn nagellak, make-up en sieraden. Als het kan wil ik later ook een auto met een parelmoerkleur. Die nieuwe Fiatjes 500 zijn vaak wit parelmoer. Zo mooi!

7. 
Het gespin van een kat. Héérlijk om aan te horen. Dit is mijn kat Dalasi terwijl ik hem onder zijn kinnetje streel. Hij begint dan altijd heel hard te spinnen en als ik het zou kunnen zou ik met hem mee doen, want ik word daar blij van. Als een kat spint, weet je gewoon dat hij aan het genieten is van het strelen. Hij is blij en tevreden. Ik kan daar ook helemaal rustig van worden. Als ik gestrest ben of emotioneel, dan ga ik altijd mijn kat knuffelen. Als hij dan zo begint te spinnen, vergeet ik even mijn zorgen en deel ik het prettige gevoel met hem.

8. 
Brownies, brownies, brownies! Het water loopt me al in de mond bij het zien van deze foto. Het heerlijke aan brownies vind ik dat als je er in bijt, je gewoon een moment ondergedompeld wordt in de extase van chocolade. De textuur is zo goddelijk. De korst is een beetje knapperig en binnen in heb je zowel gewoon deeg als de fudgy textuur. Het zachte deel chocolade dat even in je mond blijft plakken waardoor de smaak van chocolade nog langer blijft. Zo ongelooflijk lekker!

9.
Creamy lipsticks! Het aanbrengen vind ik altijd zo lekker. Het glijdt zachtjes over je lippen, je voelt het smeren, je voelt de zachtheid van de lipstick en het lijkt te smelten zodra de lipstick je lippen raakt. Ik heb twee creamy lipsticks waar ik dol op ben: de Glossybox Kryolan lipstick en de ModelCo lipstick die ook uit de Glossybox kwam. Dat zijn echt mijn twee favorieten. Het zijn twee hele mooie kleuren en het aanbrengen is gewoon heerlijk.

10. 
Er gaat bijna geen dag voorbij dat ik niet aan ijsjes denk. Het maakt mij niet uit of het om schepijs, softijs of ijslollies gaat, maar het liefst heb ik toch wel schepijs met smaakjes. En vooral een horentje met bolletjes en verschillende smaken. Nomnom! En gelukkig is het nu lente en wordt het steeds warmer weer, dus dan eten we ook steeds vaker ijsjes.

Waar word jij blij van?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten