maandag 10 september 2012

Review Olaz Double Action dagcrème

Eindelijk kan ik een nieuwe dagcrème gebruiken. Hiervoor heb ik de veel te dikke vette dagcrème van DA gebruikt. Die vond ik ongelooflijk slecht (ik kreeg er heel veel puistjes van) en was zo vettig dat als ik het op deed voor het slapengaan de crème in de ochtend nog steeds niet ingetrokken was.
Ik heb het potje van DA bijna helemaal op gemaakt, maar het laatste restje heb ik weggespoeld. 
Nu gebruik ik de Olaz Double Action dagcrème die ik ooit gekregen heb.

Ik heb veel goede dingen over Olaz gehoord, maar het merk zelf heb ik nooit gebruikt. Ik zag op internet dat dit potje 6,95 euro kost voor 50ml.
De potjes van Olaz hebben altijd een typische Olaz-dop met een bolling wat ik wel grappig en leuk uit vind zien. Verder vind ik het potje een beetje saai met alleen het zwart en wit, maar dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit. Het gaat er mij nu om dat ik een keer een dagcrème heb die fijn is en niet zo vet dat het nauwelijks in mijn huid trekt.
Wat ik wel een beetje mis op het potje zijn de ingrediënten, maar die stonden ook al op het doosje. Ik ben alleen zo stom geweest om het doosje weg te gooien, zo opruimerig als ik ben.
Zoals je kunt zien heb ik deze dagcrème al een paar keer gebruikt. De crème is heel lichtroze van kleur wat ik wel leuk vind. De geur is heel aangenaam, zacht en een beetje zoet. De crème zelf is heel romig, bijna zoals body butter maar dan dunner. De dagcrème trekt snel en goed in en mijn huid voelt veel zachter aan dan bij de vorige dagcrèmes die ik ooit gebruikt heb. 
En wat ik ook fijn vind is dat ik gewoon 's morgens de dagcrème op kan doen en later in de middag kan sporten zonder dat de crème als melk van mijn gezicht loopt, zoals dat bij de dagcrème van DA het geval was.

Tot nu toe is dit mijn favoriete dagcrème, maar ik stop niet met verschillende merken uitproberen. Ik denk niet dat ik iemand ben die bij één merk blijft hangen als die daarover tevreden is. Ik vind het wel leuk om af te wisselen, maar Olaz is een merk waarvan ik graag andere producten zou willen gebruiken.

1 opmerking: