donderdag 6 september 2012

Fashion inspiratie voor de herfst

Veel mensen halen hun fashion inspiratie van Lookbook. Ik haal mijn fashion inspiratie van Pinterest. Op Pinterest heb ik mijn eigen collage aan foto's en plaatjes die ik interessant vind van eten, celebs, humor tot en met make-up, nail art en dus fashion.
Ik wil mijn kledingstijl een beetje aanpassen. Het is niet dat ik het wil veranderen, maar ik wil gewoon wat leuke kledingtips, ideetjes om er wat leuker uit te zien. Ik ben erg slecht in het combineren van kleding. Ik lijk er gewoon geen oog voor te hebben of zo. Als ik zelf iets combineer, is het altijd te simpel voor woorden, maar door wat inspiratie op te doen leer ik om leuke accessoires, schoenen en kleuren te combineren met mijn eigen kledingstijl. 
Ik ben niet iemand die zich veel aan de mode houdt. Ik heb een duidelijke smaak waar ik me aan houd en ja, ik vind het soms heel moeilijk om iets aan mijn stijl te veranderen, bang dat het niet bij me past of dat ik me er niet prettig bij voel. Vaak zijn het dingen die ik bij anderen erg leuk vind staan, maar waarvan ik denk: "No way, dat zou mij gewoon nooit staan. Daar ben ik het type niet voor."
En toch heb ik gemerkt dat veel dingen me gewoon wél staan. Ik vind het eng om die drempel over te gaan, om die stap te nemen en het gewoon te doen. 
Zo was ik in een kledingwinkel waar ik leuke kleding zag hangen, maar waarvan ik dacht dat het mij nooit zou staan. Toen dacht ik: "Waarom zou ik het niet gewoon proberen? Ik kan gewoon het pashokje in gaan, de kleding aantrekken, het in de spiegel bekijken en als ik het alsnog niet leuk vind dan koop ik het gewoon niet. Niet zo moeilijk, toch?"
Zo gezegd, zo gedaan. En ja hoor, ik heb gezien dat rokjes mij stiekem hartstikke leuk staan en ik snap niet waarom ik ooit gedacht heb dat rokjes alleen anderen leuk zouden staan.

Maar nu even to the point. Ik wil jullie dus zien wat mijn kleding inspiratie is die ik van Pinterest gehaald heb voor het herfstseizoen.
Helaas is de foto niet heel scherp, maar je kunt zien wat er op staat. Natuurlijk hoeft niet alles exact overgenomen te worden zoals hier op de foto, maar waar het mij om gaat is het hempje met de vest en het sjaaltje. In de herfst en winter draag ik meestal gewoon een longsleeve shirt of een trui als het wat kouder is, maar zo kan het natuurlijk ook: een simpel hempje met een leuke vest en een sjaaltje. Het handige van een grijs vest is dat je het makkelijk kunt combineren met andere kleuren. Je kunt iets wits er onder doen, maar een zalmroze kleur, wijnrood of marineblauw zou ook mooi staan. 
Ik draag in de herfst en winter eigenlijk altijd een spijkerbroek en dit soort vest kan ik met verschillende kleuren spijkerbroeken combineren.
Ballerina's staan op mijn wishlist, maar er passen meerdere soorten schoenen bij deze outfit, zoals pumps en laarsjes.
De herfst kan ook behoorlijk koud worden en op koudere dagen draag ik graag coltruitjes. Er wordt vaak wat gelachen om coltruitjes, omdat die een soort van reputatie van preutsheid hebben, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. Coltruitjes kunnen zeker sexy zijn, omdat ze vaak getailleerd zijn en dus je figuur mooi laten uitkomen. Coltruitjes kun je casual dragen, maar ook wat "sjieker" als je op kantoor zit. Dan ligt het er maar net aan wat je combineert met het truitje.
In dit geval kun je een coltruitje dus ook matchen met een leuk vestje. Daar had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht. Ik hou trouwens van de kleur van het coltruitje!
Waarom er op deze foto's ballerina's staan bij een outfit voor koudere dagen begrijp ik niet helemaal, omdat ballerina's alles behalve geschikt zijn voor een koude temperatuur, lijkt me.
Een coltruitje kun je natuurlijk ook combineren met een leuk sjaaltje. Ik zeg nu wel natuurlijk, maar een paar weken terug zou ik dat helemaal niet als natuurlijk zien. Ik heb er gewoon nooit aan gedacht, maar als ik dit zo op de foto zie staan, zie ik dat het toch wel heel leuk staat. 
Verder vind ik alles leuk op deze foto: de broek, de schoenen (die gaan op mijn wishlist!), de spijkerbroek en de tas. De oorbellen vind ik iets te groot, maar wat kleiner staat wel leuk.
Lekker casual is ook leuk. Het truitje met de broek, schoenen en oorbellen vind ik een hele leuke combinatie. Een blauwe tas zal ik niet zo snel nemen, omdat het niet makkelijk te combineren is met andere outfits, maar een zwarte of bruine tas zou hier ook bij passen. 
Als het iets kouder is kun je ook nog een hempje onder dit truitje doen. All Stars zijn eigenlijk altijd leuk als je een casual outfit draagt.
Deze foto kwam ik ook tegen op Pinterest. Ik zie regelmatig meiden lopen met dit soort jasje en ik vind het er super leuk uit zien. Het ziet er chique en toch sexy uit. Je kunt het met verschillende shirtjes combineren waardoor je totaal andere looks kunt creëren. Hartstikke leuk, dus!
Een simpele spijkerbroek met een simpel vestje en daaronder een hartstikke leuk wijnrood hempje met stoere pumps. Je kunt het zo sturen zoals je wilt. Als je andere schoenen en een ander kleur shirtje/hempje onder het vestje zou dragen, zou je een casual outfit hebben. Het leuke van dit hempje met vestje vind ik dat het vestje heel subtiel lichtroze is met daaronder een wijnrood hempje waardoor je een heel leuk en mooi effect krijgt. En dit zijn toevallig de kleuren die deze herfst in de mode zijn.
Pasgeleden heb ik zo'n vestje gekocht, maar dan in het grijs, omdat ik grijs leuk vind om te combineren met andere kleuren. Grijs staat overal bij. Maar als ik dit kleur vestje en dit kleur hempje tegen zou komen in de winkel, zou ik het ook kopen.
De pumps en de tas op deze foto vind ik dan weer minder, maar dat is verder bijzaak.
Hartstikke leuk! Ik draag niet snel wit, maar wit met iets gecombineerd zoals op deze foto vind ik dan weer wel hartstikke leuk. Dit wit is niet echt wit, maar heel lichtgrijs en dat vind ik wel een pluspunt. Wat mij tegenstaat van wit is dat wit heel snel doorschijnt en daar heb ik een hekel aan. Ik heb dan altijd het gevoel dat alle ogen op mijn doorschijnend truitje gericht zijn en daar voel ik me niet prettig bij, ook al zit het dan misschien tussen mijn oren.
Deze broek vind ik hartstikke stoer en al helemaal in combinatie met de ballerina's. Ik heb zo'n soort broek, maar dan in een iets lichtere kleur. Nu nog de ballerina's.
Ik ben nog op zoek naar het soort jasje op deze foto. Ik ben dol op zulke jassen. Ze zitten heerlijk en staan eigenlijk overal bij.
Deze foto hoort bij mijn inspiratie collage vanwege het truitje met vest en tailleband. Ik ben dol op taillebanden. In de herfst en winter zijn ze verrassend warm en daarnaast maken ze een outfit af. Op deze manier kun je een tailleband natuurlijk ook gebruiken. De armbandjes vind ik leuk, de oorbellen vind ik leuk, de tas is leuk, de spijkerbroek is vanzelfsprekend en de ballerina's maakt het schattig. Bij deze outfit kun je ook nog andere leuke schoenen aan.
En als laatst dit hele gave truitje dat eigenlijk een vest is. Ik vind het een super gaaf vest dat net weer wat anders is dan wat je normaal ziet en toch is het heel simpel en casual. Ik hou daar wel van. Je zou het zo in de C&A kunnen tegenkomen. 
De schoenen op deze foto vind ik dan weer helemaal niet mooi. Ik zou zulk soort schoenen echt nooit dragen en ik zou een andere tas nemen.

Tot zover mijn fashion inspiratie. Ik heb zin om weer te gaan shoppen! Dat heb ik altijd als ik weer wat inspiratie opgedaan heb...

Ben je benieuwd naar mijn collage op Pinterest? Kijk dan hier.
 

Op de site Polyvore.com kun je zelf dit soort foto's maken en je eigen outfits virtueel samenstellen. Mij helpt het om een beter beeld te krijgen van wat leuk en niet leuk staat. Als ik dan iets leuks samengesteld heb, kan ik het opslaan en de foto van mijn nieuwe outfit automatisch op mijn Pinterest plaatsen.

1 opmerking: