donderdag 13 september 2012

Dr. van der Hoog Funny Figs facemask

Op Facebook heb ik bij Dr. van der Hoog dit gezichtsmaskertje van vijgen gewonnen. Ik besloot het vandaag eens te testen.
Ik heb wel vaker gehoord dat vijgen goed zijn voor de huid, maar ik heb nog nooit een vijg gegeten of gezien, geloof ik, dus laat staan op mijn huid uitgesmeerd. Ik was erg nieuwsgierig. Dit is trouwens de eerste keer dat ik een Dr. van der Hoog maskertje uitprobeer. Ik heb zowel positieve als negatieve verhalen over de maskertjes van Dr. van der Hoog gehoord, maar ik wil er zelf een mening over vormen zonder invloed van buitenaf. 
Het zakje waar het maskertje in zit is leuk en handig verpakt in een klein kartonnetje dat er precies hetzelfde uit ziet als het zakje.
Op de achterkant staat:
Hoe 'funny' is een vijg? Heel erg funny! Vooral als je weet hoe goed vijgen zijn voor je huid. Dit Funny Figs masker op basis van vijgenextract is een fantastische oppepper voor je huid. Het voedt, hydrateert, beschermt en verzorgt je huid dankzij de natuurlijke antioxidanten, vitamines, oliën en mineralen. Je huid straalt weer heerlijk gezond! Wedden dat jouw huid dit weldadige masker ook heel funny vindt?

Nou ja, eerlijk gezegd vind ik het een beetje een kinderachtige tekst. Seriously, grappige vijgen? Wat is dat voor een naam? Come on!
De kleur van het maskertje is wit met een licht grijs tintje er door. Ik had eigenlijk verwacht dat het een roze gloed zou hebben vanwege de vijgen, want zo te zien heeft de vijg rood vruchtvlees. De textuur van het maskertje is perfect; niet te dik en niet te dun. 
Ik heb het inderdaad royaal op gesmeerd en heb daarvoor het hele pakje gebruikt. Er zijn veel maskertjes die je makkelijk twee keer kunt gebruiken, maar deze helaas niet. Zoals ik al dacht is de textuur perfect, het pakt goed op de huid en blijft goed zitten. Mijn huid begon wel een beetje te tintelen en het voelde even alsof er menthol op mijn huid kwam. Je weet wel, van dat koude gevoel terwijl het niet koud is. Ik had er wel een goed gevoel bij, omdat het duidelijk zijn werk deed.
De geur was heel subtiel zoet en fruitig en ging absoluut niet vervelen. Ik wilde het juist langer ruiken. 
Ik heb het maskertje samen met mijn haarmaskertje drie kwartier laten intrekken zodat het goed ingetrokken is.
Het werd niet droog of hard, ik kon mijn spieren in mijn gezicht gewoon gebruiken zonder dat het maskertje trok of scheurde.
Na het afspoelen voelt mijn huid erg zacht en fijn aan. De droge plekjes, de irritaties en onzuiverheden zijn zo goed als weg en ik kan weer niet van mijn gezicht af blijven. Zo zacht als zijde!
Dus ja, wat Dr. van der Hoog belooft is waar: dit maskertje heeft mijn gezicht gevoed en alleen maar goed gedaan. En gelukkig zijn mijn poriën niet gaan giechelen.

Dit maskertje kost 2,23 euro op de site van Dr. van der Hoog. Ik zou het graag meerdere keren willen gebruiken en ik ben benieuwd naar de andere soorten maskertjes van Dr. van der Hoog.

2 opmerkingen: