vrijdag 7 september 2012

Gummy bears soaked in vodka

Misschien heb je er al ooit over gehoord, maar in Engeland en Amerika is het een rage: gummy bears soaked in vodka. Oftewel: Gummy beertjes doorweekt met wodka. 
Het is de bedoeling dat je een zak gummy beertjes in een kom doet en daar schenk je wodka in zodat de gummy beertjes ondergedompeld zijn. Ze moeten helemaal in de wodka liggen.
Hierna dek je het af met folie, het beste is om vershoudfolie te gebruiken omdat dat beter afsluit dan aluminiumfolie, anders vervliegt de alcohol. Dit zet je 2 tot 3 dagen in de koelkast en als je ze er uit haalt hebben de gummy beertjes de wodka opgezogen als sponsjes en worden ze minstens dubbel zo groot.
Echter verliezen ze wel hun structuur. In plaats van de stevige gummy is het zachte gelei geworden die je bijna naar binnen kunt slurpen.
Je kunt ze natuurlijk ook op een satéprikker doen om ze makkelijk vast te pakken en op die manier kun je ze ook makkelijk en leuk uitdelen op een feestje.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit zelf nog niet uitgeprobeerd heb, maar dat gaat zeker gebeuren. Ik vind het een stoer idee dat je zoiets onschuldigs en schattigs als gummy beertjes omtovert tot opgezwollen wodka beertjes die volgens zeggen zeer sterk zijn door de hoeveelheid opgezogen wodka.
Natuurlijk kun je ook andere soorten gummy snoepjes doen, zoals winegums. Of met andere drank zoals bijvoorbeeld Bacardi of een andere soort rum.
Ik ben echt heel erg benieuwd hoe dit smaakt, want het lijkt mij erg lekker. Is er iemand die dit al geprobeerd heeft?
 

1 opmerking:

  1. Ziet er wel schattig uit op die stokjes :) Heb het zelf nog nooit geprobeerd, moest ik misschien ook maar eens een keer doen.

    Liefs,
    Marije

    www.marijeee.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen