maandag 6 januari 2014

Opgemaakte producten december 2013

Het jaar is alweer om, maar hier heb ik toch nog een artikel van de producten die ik in december 2013 opgemaakt heb. Het is niet zo heel veel, maar meer dan november '13. Het blijft leuk om aan het eind van de maand stil te staan bij hoeveel er de vuilnisbak in kan aan lege flacons, tubes en potjes van verzorgingsproducten en make-up.

Ik heb het niet in ieder artikel over mijn opgemaakte producten geschreven, maar ik zal voortaan erbij zetten of ik het opnieuw zal kopen of niet. Een rebuy wil niet meteen zeggen dat ik het zeker ga kopen, omdat ik hou van het afwisselen van producten. Met een rebuy bedoel ik: ik ben hierover tevreden genoeg om het opnieuw te kopen als de kans zich voordoet. Er zijn wel producten waarvan ik zeker weet dat ik ze opnieuw zal kopen en waarvoor ik zelfs speciaal naar de winkel ga, omdat deze standaard in mijn stash  zitten. Ik zal het erbij zetten als het product zeker opnieuw gekocht wordt.
 Ik zie een patroon ontstaan in mijn opgemaakt artikels. Bijna iedere maand zitten er wel lege flacons van doucheproducten bij. Het is niet zo dat ik maar een maand doe met shampoo, conditioner of douchegel, maar meestal gebruik ik een paar producten in de maand door elkaar, net waar ik tijdens de douchebeurt zin in heb. 

Palmolive Ayurituel joyous met indian mulberry & lotus flower
De meest gebruikte douchegel van de maand december was toch zeker die hier op de foto staat. Ik gebruikte het vaak en veel, omdat ik het niet echt een fijn product vond. Ik werd er schoon van, maar de geur vond ik niet zo prettig. Het ging me tegenstaan, maar vond het niet vervelend genoeg om het niet meer te gebruiken, dus ik was blij toen deze op was.
Rebuy: Nope.

Burt's Bees lip balm
Wat is dit een fijne lip balm! Toen ik deze tintelende, sterk naar munt ruikende lip balsem voor het eerst uitprobeerde, had ik zo mijn twijfels. De geur is wel heel aanwezig en het tintelen op de lippen vond ik een beetje vreemd, maar man, wat werkt dit spul goed! Meestal gebruikte ik het voor het slapengaan zodat mijn lippen in de ochtend zijdezacht en gevoed aanvoelden, van binnen en buiten. Ook wanneer ik voor het slapengaan schrale, droge en kapotte lippen met velletjes had, was het de volgende ochtend hersteld. In de zomer is het ook goed te gebruiken als een soort after sun, omdat de munt een verkoelende werking heeft en het voedt de lippen direct. Gelukkig heb ik nog een back-up liggen.
Rebuy: Jazeker, als mijn back-up op is. Dit is een balsem die ik zeker in mijn stash wil hebben, maar als ik het opnieuw zou kopen, dan wel in een stick. Vind ik iets makkelijker (in verband met lange nagels).
Andrélon Natuurlijk puur shampoo en conditioner
Andrélon is voor mij het merk dat ik het meest gebruikt heb in mijn hele leven. Ik ben dit merk vooral gaan gebruiken toen ik een jaar of tien/elf was, omdat mijn moeder het ook vaak gebruikte naast Schwarzkopf. Andrélon vind ik prima, maar nu ik meer duurdere shampoos en conditioners gebruik, begin ik een beetje uit te kijken op dit merk. Maar deze nieuwe lijn, de Natuurlijk Puur, verraste me. Het doet wat het moet doen en het doet het goed. Het is inderdaad een milde shampoo, het geeft een zijdeglans en het ruikt heel subtiel en lekker met een zweem waar ik rustig van word. Wat dat dan precies is waar ik (zoals deze lijn ook zegt) Zen van word, weet ik niet, maar bij mij werkt het. En mijn haren voelen fijn na het douchen.
Rebuy: Ja.
Onyx warm masker met abrikoos en amandelolie
Deze maskertjes van de Action zitten verpakt in een duoverpakking. Het is een gel-achtige crème die je lauwwarm op je gezicht aanbrengt. Ik heb niet echt het gevoel dat het veel doet en abrikoos en amandel ruik je totaal niet. Mijn gezicht was wel redelijk zacht, maar lang niet zo zacht als wanneer ik bijvoorbeeld een maskertje van Dr. van der Hoog of Inecto gebruikt heb. Ik heb nog twee zakjes van deze Onyx warm masker over dat ik ooit gekregen heb, maar hierna zal ik het niet meer kopen.
Rebuy: Nee.

Yves Rocher repair lotion karité & shea butter
Er staat lotion op de verpakking, maar eigenlijk is het echt body butter, omdat het net zo dik is als mijn body butters die ik heb en heb gehad. Yves Rocher is sowieso een merk waar ik heel tevreden over ben. Tot nu toe heb ik volgens mij nog nooit een product in gebruik gehad waar ik niet of minder over te spreken was. Deze body butter gebruikte ik vooral na het epileren van mijn benen of in de winter wanneer mijn huid droog en schraal was. Het werkt perfect en mijn huid bleef lang zacht en glanzend.
Rebuy: Ja.
Colgate Herbal tandpasta
Ik heb staan twijfelen of ik lege tandpasta tubes wel bij de opgemaakte producten zal laten zien, maar ach, waarom ook niet? Handzeep etc. laat ik ook zien en bovendien is tandpasta toch ook wel een beetje een beautyproduct. 
Zoals ik al eerder verteld heb, hou ik van afwisselen en uitproberen van (nieuwe) producten, geuren, kleuren en smaken, dus ik wilde graag eens tandpasta herbal uitproberen. En Colgate vind ik een prettig merk, dus gooide ik het bij de Action in mijn volle mandje.
Deze tandpasta is lichtgroen van kleur en ruikt vooral naar eucalyptus. Frisheid zit hier minder in dan in "normale" tandpasta's, omdat eucalyptus in deze tandpasta niet zo heel sterk aanwezig is en waarschijnlijk ook nog verzacht wordt door de andere kruiden, zoals mirre, kamille en salie. De smaak is wat kruidiger dan het ruikt en op zich niet storend of onfris. Toch houd ik wat meer van het sterke frisse gevoel in mijn mond na het poetsen, dus voor mij hoeft deze tandpasta niet nog eens gekocht te worden. Mijn vriend moest er al helemaal niets van hebben ("Wie verzint zoiets als tandpasta met kruiden? Heeft het überhaupt toegevoegde waarde?"). Tja, daarin moet ik hem gelijk geven: de toegevoegde waarde van kruiden in tandpasta heb ik bij het gebruik ervan niet ondervonden. Ik ga weer fijn verder met de Colgate White, of Aquafresh, of Prodent.
Rebuy: Nee.

Heb jij nog voornemens om producten opnieuw te kopen in 2014?

1 opmerking:

  1. Fijne producten heb je opgemaakt, ben benieuwd of die shampoo en cremespoeling voor mij haar goed zouden werken.xx

    BeantwoordenVerwijderen