dinsdag 7 januari 2014

Vita Coco natural coconut water, made by trees and sun

Vita Coco, een merk waar ik tot voor kort nog nooit van gehoord had, maar dat me altijd bij zal blijven. Vita Coco is hét drankje dat op nummer één staat van celebs, atleten en van mensen die bewust leven. 

Of je nu hard werkt of veel aan sport doet, iedereen die het maximum uit zijn dag wil halen, moet goed gehydrateerd blijven. Wie bewust kiest voor een natuurlijke vorm van gezonde voeding, kiest ook voor een natuurlijke vorm van hydratatie. Vita Coco 100% natuurlijk kokosnootwater is een nieuwe, verfrissende en geheel natuurlijke manier om je te hydrateren. Het bevat weinig calorieën, geen vet, geen kunstmatige smaak-, kleur- of bewaarmiddelen en zit boordevol natuurlijke elektrolyten en het is niet gemaakt van concentraat. Er zijn vijf Vita Coco varianten: Natural, Pineapple, Orange, Peach & Mango, Açaí & Pomegranate.
Ik heb vier pakken van Vita Coco met elk 330ml toegestuurd gekregen in een heel indrukwekkende doos. 
Alsof het werkelijk verzonden is vanaf een onbewoond eiland. Ik heb drie verschillende smaken ontvangen: Natural coconut water, Natural coconut water with pineapple (ananas) en Natural coconut water with orange (sinaasappel). 
De sfeer van een eiland met palmbomen en een kokosnoot in mijn hand werd versterkt toen ik een slokje nam van de Natural. Mijn zintuigen openden zich en stonden op scherp. Werkelijk, alsof je een rietje in een kokosnoot steekt! Voor een moment waande ik me op een wit strand, rook ik de zilte oceaan en hoorde ik de golven op het zachte zandstrand op de achtergrond terwijl ik genoot van de intense smaak van kokosnoot.

Het klinkt misschien wat sentimenteel en ik moet toegeven dat het dat is, maar ik kreeg even het gevoel, zonder te overdrijven, dat ik terug op het strand in Gambia (West-Afrika) was. Daar liep ik als kind iedere dag over het strand en in 2012 ben ik voor drie weken terug  gegaan. Daar at en dronk ik dagelijks van de verse kokosnoten. Dit drankje is zó natuurlijk, alsof het recht uit de kokosnoot in de kartonnen verpakkingen gegoten en naar mij toe verzonden is.
De Natural Coconut water with orange heeft een subtiele bijsmaak van sinaasappel, maar het hoofdbestanddeel van het drankje is en blijft natuurlijk de kokosnoot. De sinaasappel geeft er een extra fris tintje aan voor als je meer dan gewoon dorst hebt. Heerlijk na het sporten, heb ik ondervonden.
Volgens mijn moeder is de Natural Coconut water with pineapple net zoals die met sinaasappel: fris met een subtiele bijsmaak van ananas en met als hoofdsmaak kokosnoot. 

Maar, en dat is de enige maar die je van mij zult horen: je moet ervan houden. Hou je niet van kokosnoot? Dan zal dit drankje niet voor jou bestemd zijn. 
Hou je wel van kokosnoot en ben je nog nooit in een tropisch land geweest en wil je de sfeer letterlijk proeven? Of hou je van kokosnoot en van de tropische sfeer die je ervaren hebt tijdens een zonvakantie? Dan raad ik je aan om snel naar de Albert Heijn, Marqt, De Tuinen, Gezond & Wel, Vitaminstore of Total te gaan waar Vita Coco in de schappen staat. Verkrijgbaar in de formaten 330ml, 500ml en 1 liter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten