maandag 25 maart 2013

Glossybox maart 2013 thema BIO-tiful

Ja daar was ie weer! De Glossybox waar ik nooit genoeg van krijg. Mijn kat Dalasi kwam ook even kijken en snuffen. Blijkbaar beviel het hem ook, want hij begon al snel kopjes te geven aan de doos.
Bovenop lag de Glossymag waar meestal wel leuke dingetjes in staan en dit was de kleur van het doosje. Normaal is het een gladde roze doos, maar deze keer een biologische recycle achtig doosje. Dat hoort ook bij het thema van deze maand: BIO-tiful.
En zo zag het er uit toen ik de deksel er af haalde. Ook het lintje en het papiertje hebben de bijpassende kleur van het thema.
Dit was het extraatje van deze maand: thee van Tea Forté met de smaak kersen en marsepein. Het had een apart smaakje, maar was lekker!
En dit is de inhoud. Ik slaakte meteen een vreugdekreetje, want er zitten eindelijk twee merken in die ik al graag had willen hebben sinds ik lid ben van de Glossybox, namelijk de merken Lush en The Body Shop. Ook was ik heel blij bij het zien van Ahava, want daar had ik een heel fijne body lotion van in de januari 2013 box.
Het is gebruikelijk dat je een kaart met een lijstje van de producten, de prijzen en de uitleg met soms een gebruiksaanwijzing erbij. Ook het kaartje hoorde bij het thema van BIO-tiful, want er is bezuinigd op de grootte van de kaart: normaal gesproken is het groter en van een ander soort papier. Het enige nadeel vind ik dat het een beetje moeilijk te lezen was.
 Beschrijving
Lush Lemony Flutter
De Lemony Flutter nagelriemcrème is één van de best verkochte producten van Lush. De voedende ingrediënten zoals avocado, lijnzaadolie, bijenwas en een vleugje citroen zorgen ervoor dat je nagels en nagelriemen zacht en soepel worden.
(Adviesprijs: 10,65 / 45 gram)

Nou, een vleugje citroen? Het is een behoorlijk sterke geur, maar het spul werkt erg goed en fijn!

Beschrijving
The Body Shop Shea Butter
De Shea Body Butter is een hydraterende, verzorgende en romige bodycrème voor alle huidtypen, maar vooral geschikt voor de droge huid.
(Adviesprijs 6,- / 50ml)
 Da Vinci Cosmetics Shimmer Eye Shadow
Deze veelzijdige mineralen poeder kan gebruikt worden als oogschaduw, highlighter, maar kan ook met een foundation of lipgloss gemengd worden. Met dit product creëer je een stralende look!
(Adviesprijs 14,- / fullsize)

Een hele mooie oogschaduw, heel gepigmenteerd, maar ik weet niet zeker of deze bruine kleur mij zou staan. Dat zou ik moeten testen.
  Beschrijving
Neoderma Blue Blood Gel
Deze gel activeert de productie van collageen en elastine. Blue Blood Gel moet aangebracht worden na het reinigen van de huid en voor het aanbrengen van andere huidverzorgingsproducten.
(Adviesprijs 17,20 euro / 60ml)

Ik begreep niet helemaal wat hier de bedoeling van is: is dit iets voor je gezicht, juist niet of maakt het niet uit? En waarom het Blauwe Bloed Gel genoemd wordt, begrijp ik ook niet helemaal.
  Beschrijving
Ahava Mineral Botanics Velvet Micro-peeling Cream Wash
De natuurlijke ingrediënten waterlelie en guarana in deze milde, SLS-vrije, dagelijkse bodyscrub heeft een beschermende en kalmerende werking.
(Adviesprijs 20,95 euro / 500ml)

Ik weet niet was SLS is, dus heb het even opgezocht: het is Sodium Lauryl Sulfate. In het Nederlands: natriumdodecylsulfaat. De stof staat ook bekend onder de naam natriumlaurylsulfaat. Het is een sterk reinigende stof die voor veel schuim zorgt. Het kan bij sommige mensen een irriterende werking op de huid geven en zit vaak in shampoos, douchegels, badschuim en handzepen. 

Ik ben benieuwd hoe deze bodyscrub is!  

1 opmerking: