dinsdag 26 maart 2013

Review: Eau de parfum NG Chrystal Cove

Ik heb nieuwe parfum gekocht om mijn stash aan te vullen. Deze eau de parfum Chrystal Cove van het onbekende merk NG kostte 1,99 euro voor 40ml bij de Op=Op Shop in Leiden. Er stonden nog een aantal flesjes in andere geurtjes van het merk NG in de winkel, maar die vond ik allemaal minder lekker ruiken. Dit geurtje sprak mij meteen aan.

De vorm van het flesje zie ik de laatste tijd steeds vaker voorbij komen bij parfums, maar ik vind het wel een mooi flesje. Het enige kleine nadeel is dat de dop er wel erg makkelijk van af gaat. Het is dus niet echt een kliksysteem waardoor je het minder makkelijk mee kan nemen in je handtas, mits je het erg vindt dat je parfumflesje doploos rondzwerft in je tas.
Toen ik dit geurtje testte uit nieuwsgierigheid zag ik opeens allemaal kleuren van sensatie. Ik kreeg het gevoel alsof de lente plotseling om mij heen begonnen was. Het is een zoet bloemig en licht fruitig geurtje waar ik meteen blij van werd. Tevens is het een sensueel en vrouwelijk geurtje. Je kunt het dus makkelijk voor meerdere soorten gelegenheden gebruiken; uitgaan, tijdens een chique dinertje of gewoon om je in de lente te wanen.

Geurnoten: bloemig, fruitig
Topnoten: Granaatappel, Yuzu
Hartnoten: Pioenroos, Magnolia, Lotus
Basisnoten: Amber, muskus

Yuzu is een soort citrusvrucht. De granaatappel zorgt voor de afrodisiacum. Afrodisiacum zorgt voor lustopwekkende stofjes (het zit ook bijvoorbeeld in aardbeien, knoflook en ginseng). Dit geeft een draai aan het sensuele van dit geurtje; het is verleidelijk.
Dit is een héérlijke parfum die erg lang blijft hangen, in tegenstelling tot veel andere budget parfums. Gelukkig zit er een lang slangetje in zodat je de parfum tot op de bodem op kunt maken, want dat ga ik zeker doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten