zaterdag 23 november 2013

Favorieten en dislikes van het moment #november

Ik dacht om eens een artikel te maken met mijn favorieten en dislikes van het moment in plaats van die twee in een apart artikel. Ik begin met mijn favorieten:

Dove body lotion Wintercare (ik heb toevallig de Duitse versie)
Deze body lotion gebruik ik op het moment het meest. Het zorgt voor een gehydrateerde huid en is goed te gebruiken voor de koudere dagen. In de seizoenen herfst en winter heb ik het door en door koud en meestal douche ik ook heel warm. Veel warmer dan in de lente en de zomer en daar droogt de huid ook sneller van uit, dus het is voor mij belangrijk om regelmatig in te smeren met body lotion of body butter. Hoewel dit de Wintercare is, vind ik het niet heel erg een wintergeurtje, omdat het een beetje zoet ruikt. Het is ook heel goed te gebruiken in andere seizoenen, maar dit is gewoon een heel subtiel geurtje en het doet mijn huid goed.
Essence <3 eyelinerstift="" punk="" u="">
Deze Essence eyelinerstift is werkelijk perfect! Ik ben erg slecht in een net lijntje zetten met eyeliners. Ik heb al verschillende soorten eyeliners geprobeerd: liquid met een kwastje, liquid met een vilten punt, gel eyeliner met een kwastje, maar het lukt me niet. Het enige dat wel lukt is een potlood, maar dat maakt niet echt een intens zwart lijntje, dus besloot ik een stift te kopen. En dat gaat super! Nu kreeg ik vandaag toevallig ook in de Glossybox van november een eyelinerstift van het merk Be A Bombshell, dus die ga ik ook uitproberen.

The Body Shop shea lipbutter
Deze lipbutter zat in de Glossybox van oktober. Shea butter is sowieso een geur die ik vooral in de herfst en winter gebruik, maar daarnaast vind ik dit gewoon een heel fijne lipbalm. Het is romig zacht, subtiele geur en smaakt lekker. Het maakt mijn lippen lekker zacht, want ook die hebben extra verzorging nodig tijdens de koudere dagen.

P2 Sand Style nailpolish 020 Lovesome
Een nieuw soort nagellak! Sand style, wat apart zeg! Ik moest heel erg wennen aan de korrelige structuur op mijn nagels, maar toen ik er na 1-2 dagen aan gewend was, vond ik het prettig aanvoelen. En wat is deze kleur mooi! Het is een donkerroze lakje met glitters en een gouden glans er in. Het is een mooie kleur voor in de herfst, maar ook voor kerst vanwege de gouden gloed. En nou ja, in de lente en de zomer kan het ook goed gedragen worden omdat het toch ook een vrolijke kleur is. Deze nagellak heb ik gekregen bij een winactie van Marloes van de blog Glamourmoes. Dank je wel!
 Yves Rocher Couleurs Nature foundation
Het kan zijn dat ik al ooit eerder over deze foundation geschreven heb, want dit is tot nu toe echt de meest perfecte foundation die ik tot nu toe gebruikt heb. Beter zelfs dan toen de Maybelline Affinitone die ik in een eerder artikel over favorieten beschreven heb. Ik heb geen idee waar en hoe je deze kunt bestellen en of deze überhaupt nog te koop is, want ik heb deze foundation van een vriendin gekregen, omdat de tint voor haar te licht was.
 Het is een flacon met een kwast en je drukt op de onderkant om de foundation via het kwastje aan te kunnen brengen. Het is dus wel een soort pompje. De kwast gebruik ik niet, omdat ik dat niet handig vind. Ik pomp de foundation op mijn hand en gebruik dan mijn beautyblender om het aan te brengen op mijn gezicht.

Essence lipstick All About Cupcake 53
Ik zocht een lipstick met een natuurlijke roze teint en ik heb het gevonden in de lipstick die écht naar cupcakes ruikt: All About Cupcake 53. Het is een hele mooie zachte kleur die me een gezonde teint geeft. Van veraf lijkt het niet eens dat ik lipstick op heb en dat is mijn bedoeling dan ook. Het heeft een zacht romige textuur op de lippen en het droogt de lippen niet uit. 
 Golden Rose City Style mascara
Ik was vergeten mijn favoriete mascara op de hoofdfoto te zetten. Deze mascara zat ook in de Glossybox van oktober en is tot nu toe mijn meest favoriete mascara, omdat het geen klontjes heeft, de kleur is intens zwart, maar het fijnste aan deze mascara en waardoor deze mascara zich tevens onderscheid aan andere mascara's, is het borsteltje. Het borsteltje heeft aan de ene kant wat langere siliconen haartjes dan aan de andere kant, zodat je met de lange je bovenste wimpers kunt doen en met de korte je onderste wimpers zonder te knoeien op je huid. Ideaal!
 Miner's Cosmetics Colour Quilt blush in Warm Sun
Ook dit product zat in de Glossybox van oktober en op dit moment mijn meest favoriete blush. De blush is goed gepigmenteerd en geeft een gezonde kleur aan het gezicht met de rozige kleuren en tegelijk kun je er mee shapen door de wat donkerdere tinten te gebruiken. De lichtste kleur is een mooie highlighter voor boven op de jukbeenderen.

Nivea Soft hydraterende crème
Deze pot Nivea crème zat in de Glossybox van september 2013 en ik gebruik het vooral als handcrème, maar je kunt het ook als bodycrème en dagcrème gebruiken. Het is gewoon super handig om zo'n pot in huis te hebben, omdat je het gewoon altijd wel goed kunt gebruiken. Het trekt snel in, het ruikt lekker en subtiel en hydrateert onwijs goed.
En dan nu de dislikes van het moment. 

Garnier BB cream
Heel jammer, maar deze BB cream ga ik niet meer gebruiken. De tint was goed, het ruikt erg lekker, maar mijn huid blijkt te reageren op deze crème. Iedere keer als ik het gebruikt heb, zit ik weer onder de bultjes en puistjes. Mijn huid wordt onrustig en als ik het een paar dagen achter elkaar gebruikt heb, zelfs geïrriteerd. Ik moet nu op zoek naar een BB cream waar ik wel tegen kan en die de goede tint voor mij heeft. Dus als je tips hebt...

Fashion Make-up eyeliner
De dekking van deze eyeliner is perfect, maar ik kan niet werken met dit spul. Het is een liquid eyeliner met een vilten punt. Op de een of andere manier krijg ik gewoon geen net lijntje en de punt vind ik te scherp waardoor mijn oogleden geïrriteerd raken. Gelukkig heb ik inmiddels een goede vervanging gevonden die jullie hebben gezien bij mijn favorieten.
Essence Stays No Matter What mascara
Ik weet niet of ik gewoon pech heb met een toevallig half uitgedroogd mascara, of dat alle nieuwe mascara's van deze versie zo zijn, maar er komt nauwelijks iets van af als ik het probeer aan te brengen op mijn wimpers. Heeft iemand dit probleem ook?

Kruidvat haarspray
Wat ruikt deze haarspray ongelooflijk sterk! Pasgeleden liep ik door de stad en ik had helemaal niet veel haarspray gebruikt, maar ik schaamde me dood toen er voorbijgangers tegen elkaar zeiden: "Wow wat een geur... Iets teveel parfum zeker!"
Ik raad deze haarspray echt af, want zo wil je niet rondlopen. En daarnaast worden mijn haren heel snel vet van deze spray.
 Etos highlighter cream
Een hele fijne highlighter die eigenlijk niet tussen de dislikes hoort te staan, maar ik zet deze hier wel tussen, omdat het dekseltje kapot is. Dat is toch wel echt een dislike, want ik weet niet wat ik er mee moet. Ik wil deze fijne en mooie highlighter niet weggooien, maar een potje met een los dekseltje in mijn stash is ook niet erg handig. En ik ben bang dat als ik het dekseltje gewoon er af laat, de highlighter zal uitdrogen. Ken je dit probleem?
 Dove body cream shea butter and warm vanilla
Het is niets voor mij om te klagen over Dove, maar dit is toch echt een product dat ik ga weggeven of ruilen. De douchecrème van deze geur vond ik heel lekker ruiken, maar hoe raar het ook is, de body cream in dezelfde geur vind ik niet lekker. Ik heb de body cream twee of drie keer gebruikt, maar ik bleef me steeds storen aan de geur. Heel jammer, want de crème is heel fijn, trekt snel in je huid en hydrateert goed. Ik ga er iemand anders blij mee maken.

En nu nog een dislike die niet op de foto kan. Dat is het punt: het is kwijt en dat is natuurlijk dislike. Ik ben mijn Kiehl's lipbalm kwijt! Je weet wel, dat witte tubetje dat ooit eens in de Glossybox zat. Ik heb het thuis gebruikt, maar ik kan het van de een op de andere dag nergens meer terugvinden en dat frustreert mij mateloos. Ik was dol op deze lipbalm die mijn gescheurde en pijnlijke lippen in, bij wijze van spreken, een fractie van een seconde heelde. Ik heb overal gezocht, maar tevergeefs. Hopelijk ga ik het nog terugvinden!

Wat zijn jouw favorieten en dislikes van het moment?

3 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien!
    Ik vind die I <3 Punk eyeliner zelf niet zo heel goed, ik vind die Stays no matter what eyeliner van Essence toch wel wat fijner :)

    BeantwoordenVerwijderen