dinsdag 26 november 2013

Bucketlist: Food!

Eten en Arianne, dat gaat goed samen. Ik hou van eten en eten houdt van mij. Helaas de calorieën ook. Ik ben graag gezond en eet ook graag gezond, maar ik laat me niet tegenhouden door iets wat er té lekker uit ziet. Ook al zit het bomvol calorieën. Dat heb ik er dan wel voor over en anders probeer ik wel te rationaliseren om mezelf over te halen. Tja, ik heb niet altijd een even sterke zelfdiscipline.

Jullie kennen vast wel het concept "Bucketlist". Een lijst van de dingen die je voor je dood gedaan wil hebben. Nu stel ik mijn bucketlist samen van alles wat ik nog absoluut wil eten. Dingen die er zo lekker uitzien dat ik het absoluut een keer wil eten of iets wat ik nog nooit gehad heb dat ik toch graag eens zou willen proberen.
De chicken enchilada pizza. Ik ben dol op pizza en ik ben sinds kort eigenlijk pas begonnen met het maken van eigen pizza's, wat heel anders is dan een diepvriespizza of een pizza van de pizzaboer. Ik zie op deze pizza pepertjes (of zijn het kleine tomaatjes?) en avocado. Ik moet dit eens proberen.
Jamie Oliver's steak sandwich. Jamie Oliver heeft vaak erg goede recepten en dit is er één die me heel lekker lijkt. Ciabatta (één van mijn favoriete soorten brood) met steak, salsa en bladsla. Het precieze recept ga ik nog opzoeken.
 Appelijs met brandycaramel. Dit ziet er verrukkelijk uit!
Fèta, ricotta en spinazie in bladerdeeg. Oprollen, de oven in en smullen maar. Volgens mij heel makkelijk te maken en lekker!
Of een Griekse pizza met knoflook, komkommer, avocado, kipfilet, tomaat, fètakaas en Griekse yogurt. Wat een combinatie! Dat móet lekker zijn.
Hoe makkelijk kan het zijn? Bladerdeeg over halve peren en in de oven ermee. Leuk en lekker voor in de herfst!
Ik hou ook heel erg van kleine hapjes, zoals Spaanse of Griekse tapas of de Arabische mezze. Lekker voor een tapasavondje thuis lijkt me dit lekker om eens te proberen: een avocado hummus met ingrediënten als: avocado, witte bonen, limoensap, cayennepeper, zout en olijfolie. En misschien nog wat knoflook. Gooi het in een blender, rooster wat stukjes stokbrood en je hebt een makkelijke en lekkere dip. 

Ik krijg er honger van als ik deze plaatjes zie! Welke gerechten staan op jouw bucketlist?

Bron: Pinterest

2 opmerkingen:

  1. vr music video by youtube - videodl.cc
    ‎Vr download youtube videos to mp3 Music Videos Videos · ‎Vr Music Videos · ‎Vr Music Videos Videos · ‎Vr Music Videos

    BeantwoordenVerwijderen